mobile menu toggle Pradžia

Nuostatai

PAVIRTINTA
Neringos savivaldybės tarybos
2019 m. rugsėjo 26 d. sprendimu Nr.T1-158

NERINGOS SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

I SKYRIUS. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Neringos savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos (toliau – Tarnyba) nuostatai reglamentuoja Tarnybos darbo organizavimą, tikslus, funkcijas, Tarnybos vadovo, valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – darbuotojas), pareigas ir atskaitomybę.
2. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, įsteigtas Neringos savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sprendimu, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su Neringos savivaldybės herbu ir savo pavadinimu.
3. Savivaldybės taryba biudžete nustato Tarnybai skiriamų asignavimų dydį.
4. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, kitais teisės aktais ir Neringos savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatais.
5. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.
6. Tarnybos teisinė forma – biudžetinė įstaiga, kodas 188701055, buveinės adresas: Taikos g. 2, LT-93123 Neringa.
7. Tarnybos savininkė yra Neringos savivaldybė (toliau – Savivaldybė), kodas 111101158, adresas: Taikos g. 2, LT-93123 Neringa. Tarnybos savininko teises ir pareigas įgyvendina Savivaldybės taryba, kuri Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo bei Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka tvirtina ir keičia Tarnybos nuostatus, sprendžia kitus savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos kompetencijai priskirtus klausimus.
8. Tarnybos buhalterinę apskaitą tvarko, ūkinį, materialinį aprūpinimą atlieka Neringos savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), neviršydama Tarnybos išlaidų sąmatos, teisės aktų nustatyta tvarka.
9. Vieši pranešimai ir informacija visuomenei apie Tarnybos veiklą skelbiami interneto tinklalapyje www.neringa.lt, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

II SKYRIUS. TARNYBOS TIKSLAS IR FUNKCIJOS

10. Tarnybos tikslas – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.
11. Tarnyba, siekdama nustatytų veiklos tikslų, atlieka šias funkcijas:
10.1. atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės valdomose įmonėse;
10.2. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos parengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Neringos savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;
10.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių imamas paskolas;
10.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektorių partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;
10.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;
10.6. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;
10.7. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

III SKYRIUS. SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIUS

11. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako savivaldybės kontrolierius. Savivaldybės kontrolierius yra atskaitingas Savivaldybės tarybai.
12. Savivaldybės kontrolierius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir kitais įstatymais, Valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis ir kitais teisės aktais.
13. Savivaldybės kontrolierius yra valstybės tarnautojas, tarnybos santykių teisiniai pagrindai nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.
14. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse stažą.
15. Savivaldybės kontrolierius negali būti Savivaldybės tarybos nariu ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Savivaldybės kontrolieriaus pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
16. Savivaldybės kontrolierius:
16.1. tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus; Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;
16.2. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;
16.3. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Savivaldybės centralizuotą vidaus audito tarnybą; kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;
16.4. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;
16.5. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, kolegijos (jei ji įsteigta), komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;
16.6. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams ir darbuotojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;
16.7. pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus ir darbuotojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;
16.8. priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės administracijos direktorius, audituotų subjektų vadovai per savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą (bet ne trumpesnį kaip 30 dienų) privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti savivaldybės kontrolieriui;
16.9. teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
16.10. kiekvienais metais iki liepos 15 dienos Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;
16.11. finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;
16.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;
16.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;
16.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;
16.15. Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą. Tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, Savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;
16.16. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;
16.17. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;
16.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;
16.19. teikia Vyriausybės atstovui informaciją apie Tarnybos teiktas išvadas ir rekomendacijas;
16.20. sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti atliekant Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.

IV SKYRIUS. TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAI IR DARBUOTOJAI, DIRBANTYS PAGAL DARBO SUTARTIS

17. Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu ir kitais įstatymais, Valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis ir kitais teisės aktais.
18. Valstybės tarnautojų tarnybos, darbuotojų darbo santykių teisiniai pagrindai nustatyti Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.
19. Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Valstybės tarnautojo pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.
20. Tarnybos valstybės tarnautojai ir darbuotojai:
20.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus;
20.2. finansinio ir veiklos audito metu turi teisę įeiti į audituojamo subjekto patalpas, gauti visus finansiniam ir veiklos auditui atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal Valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertus (specialistus), turinčius reikiamų žinių, patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;
20.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;
20.4. atlikdami auditą turi teisę pasinaudoti Savivaldybės administracijos Centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų Savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais;
20.5. atlieka kitas Savivaldybės kontrolieriaus jiems pavestas funkcijas.

V SKYRIUS. TARNYBOS KONTROLĖ

21. Tarnybos atliekamų auditų išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė.

VI SKYRIUS. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

22. Tarnyba reorganizuojama, likviduojama arba pertvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

____________________________