mobile menu toggle Pradžia

Informacija dėl kultūros paveldo objektų būklės įvertinimo ketinant juos parduoti

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 15 straipsniu, pardavėjas ar kitaip valdymo teises perduodantis kultūros paveldo objekto valdytojas (toliau – perdavėjas) apie ketinimą sudaryti sandorį ne vėliau kaip prieš mėnesį raštu arba elektroniniu paštu informuoja savivaldybės paveldosaugos specialistą. Per tą laiką šis specialistas turi patikrinti, ar tokio objekto ir jo vertingųjų savybių būklė atitinka nekilnojamosios kultūros vertybės pase užfiksuotą būklę (Paslaugos teikimo aprašymas ir Prašymo forma).

Kultūros paveldo objekto būklė tikrinama remiantis Kultūros paveldo objekto būklės tikrinimo taisyklėmis, patvirtintomis Kultūros ministro 2009 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. ĮV-593. Patikrinimo aktas, jei tokiame objekte nebuvo atliekami tvarkybos darbai, jei nenustatyta jo sužalojimų ir jei nebuvo pažeisti jo naudojimo reikalavimai, galioja 6 mėnesius nuo akto surašymo dienos. Perdavėjo ar įgijėjo pageidavimu už Vyriausybės nustatyto dydžio valstybės rinkliavą toks būklės patikrinimas gali būti atliktas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo pranešimo apie ketinimą sudaryti sandorį.

Kultūros paveldo objekto perdavėjo teisės, pareigos ir atsakomybė, patikrinus objekto būklę, pereina naujam valdytojui (įgijėjui) nuo perdavimo ir priėmimo akto pasirašymo. Jeigu patikrinimo metu nustatyta būklė neatitinka nekilnojamosios kultūros vertybės pase užfiksuotos būklės, už tai atsako perdavėjas.

Kultūros paveldo objektų patikrinimą atlieka Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus paveldosaugininkas, tel. (8 469) 52 746, el. paštas vita.blaziuniene@neringa.lt